• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

غصے کی حالت میں تین دفعہ” طلاق  دی” کہنے کا حکم

استفتاء

تقریبا دو ماہ پہلے گھریلو جھگڑے کی وجہ سے گھر میں صبح کے ٹائم لڑائی شروع ہوئی ،میری بیوی کو  جس   کا نام  "ہیرا صفدر”ہے میری  امی جن کا نام "صفیہ بی بی” ہے  نے ناشتے کا  کہا، تو میری بیوی نے آگے سے بحث شروع کردی ،اور بحث اتنی بڑھی کہ گالیوں  تک جاپہنچی ،میری بیوی نے میری والدہ کو گالیاں نکالیں ،جس کی وجہ سے میں” عبدالمعیز” بہت غصے میں آگیا اور امی جان کو گالیاں دینے کی وجہ سے غصے میں آکر اپنی بیوی کو تھپڑ مارا ،اور تین دفعہ طلاق دی ،طلاق دی ، طلاق دی کا لفظ استعمال کیا  ۔میں نے اس کے علاوہ کچھ نہیں کہا اور خلاف عادت افعال مثلا توڑ پھوڑ وغیرہ بھی نہیں کی ۔اس وقت میری بیوی پانچ ماہ کی حاملہ تھی ۔برائے مہربانی  اسلامی نظریے سے میری رہنمائی کردیں کہ کتنی طلاق واقع ہوگئی ہیں ؟اور کیا صلح کی کوئی گنجائش ہے ؟

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

مذکورہ صورت میں اگرچہ شوہر نے  غصے کی حالت میں طلاق دی ہے لیکن غصے کی نوعیت ایسی نہیں تھی کہ اسے معلوم ہی نہ ہو کہ وہ کیا کہہ رہا ہے اور کیا کررہاہے، اور   نہ  ہی اس موقع پر شوہر سے خلاف عادت کوئی قول یا  فعل صادرہوا۔غصے کی ایسی حالت میں دی گئی طلاق واقع ہوجاتی ہے لہذا مذکورہ صورت میں تینوں طلاقیں واقع ہوگئی ہیں جن کی وجہ   سے بیوی شوہر پر حرام ہوگئی ہےلہذا اب نہ صلح ہوسکتی ہے اور نہ رجوع کی گنجائش ہے  نیز حمل کی حالت میں طلاق واقع ہوجاتی ہے۔

ردالمحتار(4/439) میں ہے:قلت: وللحافظ ابن القيم الحنبلي رسالة في طلاق الغضبان قال فيها: إنه على ثلاثة أقسام: أحدها أن يحصل له مبادي الغضب بحيث لا يتغير عقله ويعلم ما يقول ويقصده وهذا لا إشكال فيه الثاني: أن يبلغ النهاية فلا يعلم ما يقول ولا يريده فهذا لا ريب أنه لا ينفذ شيء من أقوالهلثالث: من توسط بين المرتبتين بحيث لم يصر كالمجنون فهذا محل النظر والأدلة تدل على عدم نفوذ أقواله ………………….. فالذي ينبغي التعويل عليه في المدهوش ونحوه إناطة الحكم بغلبة الخلل في أقواله وأفعاله الخارجة عن عادته وكذا يقال فيمن اختل عقله لكبر أو لمرض أو لمصيبة فاجأته فما دام في حال غلبة الخلل في الأقوال والأفعال لا تعتبر أقواله وإن كان يعلمها ويريدها لأن هذه المعرفة والإرادة غير معتبرة لعدم حصولها عن إدراك صحيح كما لا تعتبر من الصبي العاقل”ہدایہ(2/428) میں ہے:وإذا طلق الرجل امرأته طلاقا بائنا أو رجعيا أو وقعت الفرقة بينهما بغير طلاق وهي حرة ممن تحيض فعدتها ثلاثة أقراء….وإن كانت حاملا فعدتها أن تضع حملها لقوله تعالى : { وأولات الأحمال أجلهن أن يضعن حملهن }در مختار (4/509) میں:"فروع کرر لفظ الطلاق وقع الکل وإن نوى التأكيد دين "فتاوی عالمگیری (2/411) میں ہے:"وإن كان الطلاق ثلاثا في الحرة وثنتين في الأمة لم تحل له حتى تنكح زوجا غيره نكاحا صحيحا ويدخل بها ثم يطلقها أو يموت عنها كذا في الهداية”

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved