• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

’’تمہارے علاوہ تمام لڑکیاں میری بہنیں ہیں ‘‘ کہنے کا حکم

استفتاء

ایک لڑکے کی شادی ہوئی ہے اور اس لڑکے نے کسی اور لڑکی سے کہا کہ ’’آپ کے علاوہ تمام لڑکیاں میری بہنیں ہیں‘‘اب اس کا نکاح اس کی اپنی بیوی کے ساتھ باقی ہے یا نہیں؟

تنقیح:اصل مسئلہ*** (شوہر) کاتھاسائل کانہیں اس لئے سائل سے ***کانمب*****لے کر رابطہ کیا گیا تو اس نے مذکورہ الفاظ کی تصدیق کی اور کہا کہ میری نیت بیوی کو طلاق دینے کی نہیں تھی بس ویسے ہی کہہ دیا تھا۔

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

مذکورہ صورت میں یہ الفاظ لغو ہیں اور ان سے کوئی طلاق واقع نہیں ہوئی ۔

توجیہ:مذکورہ الفاظ سے ظہار یا طلاق کے وقوع کے لئے حرفِ تشبیہ کا پایا جانا ضروری ہے۔مذکورہ صورت میں چونکہ شوہر نے حرفِ تشبیہ استعمال نہیں کیا اس لئے کوئی طلاق واقع نہیں ہوئی۔نیز شوہر نے جو جملہ استعمال کیا ہے کہ’’ آپ کے علاوہ تمام لڑکیاں میری بہنیں ہیں‘‘اس میں اگرچہ تمام لڑکیوں میں اس کی بیوی بھی شامل ہے لیکن عرف میں ایسے جملوں سے متکلم کا مقصد اپنی بیوی کو بھی بہن کہنے کا نہیں ہوتا بلکہ بیوی کے علاوہ دوسری لڑکیوں کو بہن کہنا مقصود ہوتا ہےلہذا اس جملے سے نکاح پر کوئی اثر نہیں پڑے گا۔

حاشیہ ابن عابدین(   4/511ط:رشیدیہ) میں ہے:

‌قال: ‌نساء ‌الدنيا أو نساء العالم طوالق لم تطلق امرأته

(قوله ‌قال ‌نساء ‌الدنيا إلخ) في الأشباه على عتق الخانية: رجل قال عبيد أهل بغداد أحرار ولم ينو عبده وهو من أهلها، أو قال كل عبيد أهل بغداد أو كل عبد في الأرض أو في الدنيا قال أبو يوسف لا يعتق عبده. وقال محمد: يعتق، وعلى هذا الخلاف الطلاق والفتوى على قول أبي يوسف.

شرح الحموی علی الاشباہ والنظائر(1/121ط:رشیدیہ) میں ہے:

رجل قال: عبيد أهل بلخ أحرار، وقال: عبيد أهل بغداد أحرار ولم ينو عبده، وهو من أهل بغداد، وقال: كل عبيد أهل بلخ، أو قال: كل عبيد أهل بغداد أحرار، أو قال: كل عبد في الأرض، أو قال: كل عبد في الدنيا، قال أبو يوسف – رحمه الله -: لا يعتق عبده، وقال محمد – رحمه الله -: يعتق، وعلى هذا الخلاف في الطلاق، وبقول أبي يوسف – رحمه الله – أخذ عصام بن يوسف، وبقول محمد أخذ شداد. والفتوى على قول أبي يوسف رحمه الله ۔

قوله: رجل قال عبيد أهل بلخ أحرار إلخ: قيل: هذه الفروع مشكلة على قول أبي يوسف القائل بعدم العتق، لا على قول محمد القائل بالعتق لما تقرر في كتب الأصول، والفروع أن المتكلم داخل في عموم كلامه، أمرا كان، أو نهيا، أو خبرا، أو استخبارا في المختار، كما في شرح البديع؛ ويمكن أن يجاب بأن أبا يوسف – رحمه الله – عمل في هذه الفروع بقاعدة أخرى عنده، وهي أن العبرة لخصوص الغرض لا لعموم اللفظ، ولا شك أن غرضه من هذا الكلام عدم دخول عبده تحته، حتى لو نواه قلنا بدخوله فيعتق، ومشى محمد – رحمه الله – على القاعدة المذكورة، وعلى قاعدته المقررة على قوله وقول أبي حنيفة – رحمه الله -: من أن العبرة لعموم اللفظ دون خصوص الغرض، ولا شك أن اللفظ عام كما لا يخفى، وقد اتفقوا على ترجيح قول أبي يوسف – رحمه الله -، ولم أر أحدا فيما علمت رجح قول محمد – رحمه الله – في هذه المسائل

التحقیق الباہر شرح الاشباہ والنظائر(1/545ط:داراللباب) میں ہے:

وخرجوا قول أبى يوسف على قاعدة: العبرة لخصوص السبب،لا لعموم اللفظ،ولا شك أن غرضه بهذااللفظ عدم دخول عبده وامرأته، وقول محمد على عكس تلك القاعدة،وهو أن العبرة لعموم اللفظ،لا لخصوص السبب،ولا شك أن اللفظ عام.

الدر المختار(5/132ط: رشیدیہ) میں ہے:

(‌وإن ‌نوى ‌بأنت علي مثل أمي) ، أو كأمي، وكذا لو حذف علي خانية (برا، أو ظهارا، أو طلاقا صحت نيته) ووقع ما نواه لأنه كناية (وإلا) ينو شيئا، أو حذف الكاف (لغا) وتعين الأدنى أي البر، يعني الكرامة.

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved