• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

کیا عوام ميں مشہورجملہ”حصول ِ رزقِ  حلال عبادت ہے”حدیث ہے؟

استفتاء

کیا فرماتے ہیں علمائے کرام اس مسئلے كے بارے میں کہ عوام میں ایک جملہ مشہور ہے”حصولِ رزقِ حلال عبادت ہے”کیا یہ حدیث ہے؟اگر ہاں،تو اس کا حوالہ عنایت فرمادیجئے۔

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

عوام میں مشہور جملہ”حصولِ رزق ِحلال عبادت ہے”بعینہ ان الفاظ سے تو کتب حدیث میں کوئی روایت نہیں البتہ بعض روایات میں اس کا قریبی مفہوم موجود ہے ۔

مشکاۃ شریف(242)میں ہے:

عن عبد الله بن مسعود قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم طلب ‌كسب ‌الحلال فريضة بعد الفريضة رواه البيهقي في شعب الإيمان.

ترجمہ:رسول اللہ ﷺ نے فرمایا رزق ِحلال تلاش کرنا  ایک فرض کے بعد دوسرا فرض ہے۔

مطلب یہ ہے کہ جس کے ذمہ کسی کی کفالت ہے یا وہ خود ضرورت مند ہے تو اس کی یہ ذمہ داری ہے کہ وہ کسبِ حلال کی کوشش کرے ہر ایک کے ذمہ ضروری نہیں کیونکہ لوگوں کی کفالت کسی دوسرے کے ذمہ ہوتی ہے۔

مرقاۃ المفاتیح (31/6)میں  ہے:

  أي على من احتاج إليه لنفسه أو لمن يلزم مؤنته والمراد بالحلال غير الحرام المتيقن ليشمل المشتبه لما مر في الأحاديث أن التنزه عن المشتبة احتياط لا فرض ثم هذه الفريضة لا يخاطب بها كل أحد بعينه لأن كثيرا من الناس تجب نفقته على غيره وقوله بعد الفريضة كناية عن أن فرضية طلب كسب الحلال لا تكون في مرتبة فرضية الصلاة والصوم والحج وغيرها فالمعنى أنه فريضة بعد الفريضة العامة الوجوب على كل مكلف بعينه وقيل معناه أنه فريضة متعاقبة يتلو بعضها البعض لا غاية لها إذ كسب الحلال أصل الورع وأساس التقوى

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved