• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : ٹیلی فون صبح 08:00 تا عشاء / بالمشافہ و واٹس ایپ 08:00 تا عصر
  • رابطہ: 3082-411-300 (92)+
  • ای میل دارالافتاء:

غیر نبی پر  درود و سلام  بھیجنا، اورصلاۃ وسلام کے معنی و مقام میں فرق

استفتاء

1-کیا غیر نبی پر  درود و سلام بھیجنا جائز  ہے ؟

2 -کیا درودوسلام میں اور عوام کو جو سلام کیا جاتا ہے اس میں کوئی فرق ہے؟

3۔ يصلون على النبي اورهو الذي يصلي عليكم وملائكته۔میں صلوٰۃ کا معنی اور مقام ایک ہی ہے یا مختلف ہے؟

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

1) غیر نبی  پر براہ راست درود وسلام بهيجنا مكروه ہے،   البتہ اگر نبی پر درود کے ضمن میں غیر نبی پر درودوسلام بھیجا جائے تو یہ  جائز ہے جیسے وصلى الله تعالى على خير خلقه محمد وعلى آله واصحابه اجمعين کہ اس  میں صحابہ کرام  رضی اللہ عنھم  اور حضور صلی اللہ علیہ وسلم کی آل پر بھی درود ہے لیکن حضور صلی اللہ علیہ وسلم کے تابع ہو کر ہے اس لئے یہ جائز ہے۔

2)  عوام کا آپس میں  سلام رائج ہے نہ کہ درود، پھر سلام بھی خطاب کے صیغے کے ساتھ رائج ہے  نہ کہ غائب کے صیغے کے ساتھ  چنانچہ عوام آپس میں ایک  دوسرے  کو  ابتداءًالسلام علیکم تو کہہ سکتے ہیں لیکن ابتداءًعلیہ السلام کہنا درست نہیں ،  البتہ کسی نے سلام بھیجا ہو تواسکے جواب میں سلام لانے والے کو وعلیکم وعلیہ السلام کہہ سکتے ہیں  کیوں کہ یہاں علیہ السلام کا لفظ ابتداءً نہیں  ،

3)   يصلون على النبي اورهو الذي يصلي عليكم وملائكته  میں  صلوٰۃ کا معنی ایک ہی نہیں بلکہ مختلف   ہے کیونکہ "یصلون علی النبی”  میں اللہ تعالی اور فرشتوں کی طرف سے  صلوٰۃ نبی پر ہے ، اور نبی پر اللہ تعالی  کی طرف سے  صلوٰۃ کا مطلب رحمت خاصہ ہے جس کو ہمارے محاورے  میں درود کہتے ہیں   ،

اور ھوالذی یصلی علیکم الخ میں اللہ تعالی اور فرشتوں کی طرف سے صلوٰۃ عام مؤمنین پر ہے اور عام مؤمنین پر اللہ تعالی اور فرشتوں کی طرف سے صلوٰۃ کا مطلب عمومی رحمت ہے،

فتاوی ہندیہ(5/315)میں ہے:

"ويكره أن يصلى على غير النبي صلى الله عليه وآله وأصحابه وحده فيقول اللهم صل على فلان ولو جمع في الصلاة بين النبي صلى الله عليه وآله وأصحابه وبين غيره فيقول اللهم صل على محمد وعلى آله وأصحابه جاز”

البحر الرائق (8/555) میں  ہے:

"قال رحمه الله ( ولا يصلي على غير الانبياء والملائكة إلا بطريق التبع ) لأن في الصلاة من التعظيم ما ليس في غيرها من الدعوات وهي زيادة الرحمة والتقرب من الله تعالى ولا يليق ذلك مما يتصور منه الخطأ والذنوب وإنما يدعى له بالعفو والمغفرة والتجاوز وقوله إلا تبعا بأن يقول اللهم صل على محمد وآله وصحبه وسلم لأن فيه تعظيم النبي”

حاشیۃ الشلبی علی تبیین الحقائق(1/123) میں ہے:

"قال أبو حنيفة لا يصلي على أحد غير نبي إلا أنه لا يكره أن يصلي على آل النبي على إثر ذكره اه غاية”

تفسير ابن كثير (سورۃالاحزاب الآیۃ 56)ميں ہے:

” وقال الجمهور من العلماء: لا يجوز إفراد غير الأنبياء بالصلاة؛ لأن هذا قد صار شعارا للأنبياء إذا ذكروا، فلا يلحق بهم غيرهم، فلا يقال: "قال أبو بكر صلى الله عليه”. أو: "قال علي صلى الله عليه”. وإن كان المعنى صحيحا، كما لا يقال: "قال محمد، عز وجل”، وإن كان عزيزا جليلا؛ لأن هذا من شعار ذكر الله، عز وجل. وحملوا ما ورد في ذلك من الكتاب والسنة على الدعاء لهم؛ ولهذا لم يثبت شعارا لآل أبي أوفى، ولا لجابر وامرأته. وهذا مسلك حسن”

ردالمحتار(10/518،رشيدیہ) ميں ہے:

 "واختلف هل تكره تحريما أو تنزيها أو خلاف الأولى وصحح النووي في الأذكار الثاني لكن خطبة شرح الأشباه للبيري من صلى على غيرهم أثم وكره وهو الصحيح”

تفسیرابن کثیر(سورۃالاحزاب آیۃ نمبر 56) میں ہے:

"وأما السلام فقال الشيخ أبو محمد الجويني من أصحابنا: هو في معنى الصلاة، فلا يستعمل في الغائب، ولا يفرد به غير الأنبياء، فلا يقال: "علي عليه السلام”، وسواء في هذا الأحياء والأموات، وأما الحاضر فيخاطب به، فيقال: سلام عليكم، أو سلام عليك، أو السلام عليك أو عليكم. وهذا مجمع عليه. انتهى ما ذكره”

الشفاء( 301:للقاضی عیاض)میں ہے:

"قال ابن عباس : معناه : إن الله و ملائكته يباركون على النبي .

و قيل : إن الله يترحم على النبي ، و ملائكته يدعون له .

قال المبرد : و أصل الصلاة الترحم ، فهي من الله رحمة ، و من الملائكة رقة و استدعاء للرحمة من الله .و قد ورد في الحديث : صفة الملائكة على من جلس ينتظر الصلاة : اللهم اغفر له ، اللهم ارحمه فهذا دعاء .و قال أبو بكر القشيري : الصلاة من الله تعالى لمن دون النبي صلى الله عليه و سلم رحمة ، و للنبي صلى الله عليه و سلم تشريف وزيادة تكرمة، و قال أبو العالية : صلاة الله ثناؤه عليه عند الملائكة ، و صلاة الملائكة الدعاء”

بیان القرآن (سورۃالاحزاب الآیۃ 56)میں ہے:

"اور آپ پر سلام بھیجنے کے معنیٰ مجموعہ دو امر کے ہیں، ایک دعاء ہے سلامت عن الآفات کی، دوسرے ثناء ہے جو اس دعاء کے لئے لازم ہے کیونکہ عرفا  یہ صیغہ مخصوص مستحق ثناء ہی کےلئے ہے پس حالت حیات میں تو دونوں کا تحقق ہو سکتا ہے، اور بعد وفات مجرد معنیٰ ثانی رہ جاتے ہیں”

تفسیرعثمانی(سورۃالنساء آیۃ نمبر86)میں ہے:

”  يعنی كسی مسلمان كو سلام كرنا يا دعاء دينا در حقيقت الله سے اسكی شفاعت كرنا ہے”

بیان القرآن (سورۃ الاحزاب ، آیۃ نمبر56)میں ہے:

"اللہ تعالی کا رحمت بھیجنا تو رحمت فرمانا ہے اور مراد اس سے رحمت مشترکہ نہیں ہے کہ اس سے اختصاص مقصود ثابت نہیں ہوتا بلکہ رحمت خاصہ ہے جو آپکی شان عالی کے مناسب ہے اور فرشتوں کا رحمت بھیجنا اور اسی طرح جس رحمت بھیجنے کا ہم کو حکم ہے اس سے مراد اس رحمت خاصہ کی دعا کرنا ہے اور اسی کو ہمارے محاورے میں درود کہتے ہیں”

تفسیر عثمانی(سورۃالاحزاب، آیۃ نمبر 43) میں ہے:

"اللہ اپنی رحمت تم پر نازل  کرتا ہے جو فرشتوں کے توسط سے آتی ہے یہی  رحمت و برکت ہےجو تمہارا ہاتھ پکڑ کر جہالت و ضلالت کی اندھیریوں سے علم و تقوی کے اجالے میں لاتی ہے”

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved