• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

ایک حدیث (حضرت ابی بن کعب رضی اللہ عنہ نے پوری قطعیت کے ساتھ قسم کھا کر کہا کہ ………الخ) کی تحقیق

استفتاء

’’حضرت ابی بن کعب رضی اللہ عنہ کا قول ‘‘ زربن حبیش(جو اکابر تابعین میں سے ہیں) بیان کرتے ہیں کہ حضرت ابی بن کعب رضی اللہ عنہ نے پوری قطعیت کے ساتھ قسم کھا کر کہا کہ وہ (لیلۃ القدر) ستائیسویں شب ہی ہوتی ہے (اور اپنے یقین اور اطمینان کے اظہار کے لیے قسم کے ساتھ) انھوں نے انشاءاللہ بھی نہیں کہا.(مسلم:2777)

کیا یہ ٹھیک ہے؟

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

یہ حدیث صحیح ہےاور اس حدیث میں یہ بھی ہے کہ ان سے شاگرد نے پوچھا :آپ کیسے کہتے ہیں کہ لیلۃ القدر ستائیسویں شب ہے،تو انہوں نے فرمایااس علامت کی وجہ سے جو حضورﷺنے بیان فرمائی ہےلہذا اس روایت میں تعیین کی بنیادان کا اپنا اجتھادہےکہ انہوں نے علامت کو سامنے رکھ کر حتمی بات کی ہے۔ مکمل حدیث کے الفاظ یہ ہیں: ’’زر بن حبيش، يقول: سألت أبي بن كعب رضي الله عنه، فقلت: إن أخاك ابن مسعود يقول: من يقم الحول يصب ليلة القدر؟ فقال رحمه الله: أراد أن لا يتكل الناس، أما إنه قد علم أنها في رمضان، وأنها في العشر الأواخر، وأنها ليلة سبع وعشرين، ثم حلف لا يستثني، أنها ليلة سبع وعشرين، فقلت: بأي شيء تقول ذلك؟ يا أبا المنذر، قال: بالعلامة، أو بالآية التي «أخبرنا رسول الله صلى الله عليه وسلم أنها تطلع يومئذ، لا شعاع لها‘‘

لیلۃ القدر کی تعیین کے بارے میں مختلف روایتیں آئی ہیں یہ ان میں سے ایک روایت ہے۔ اس بارے میں راجح قول یہ ہے کہ لیلۃ القدر رمضان المبارک کے آخری عشرے میں ہوتی ہے مگر کوئی خاص تاریخ متعین نہیں ان میں سے کسی بھی رات میں ہو سکتی ہے وہ ہر رمضان میں بدلتی رہتی ہے اور ان دس میں سے خاص طاق راتوں میں زیادہ احتمال ہے جیسا کہ بخاری شریف کی روایت میں آتا ہے: عن عائشة رضي الله عنها: أن رسول الله صلى الله عليه وسلم، قال:تحروا ليلة القدر في الوتر، من العشر الأواخر من رمضان(بخاري:2017)

ترجمہ:حضرت عائشہؓ سے روایت ہے کہ رسول اللہﷺنے فرمایا:لیلۃالقدر کو رمضان کے آخری عشرے کی طاق راتوں میں تلاش کرو۔

شرح النووی علی المسلم(1/535)میں ہے:

’’فيه حديث أبي بن كعب أنه كان يحلف أنها ليلة سبع وعشرين وهذا أحد المذاهب فيها وأكثر العلماء على أنها ليلة مبهمة من العشر الأواخر من رمضان وأرجاها أوتارها وأرجاها ليلة سبع وعشرين وثلاث وعشرين وإحدى وعشرين وأكثرهم أنها ليلة معينة لا تنتقل وقال المحققون إنها تنتقل فتكون في سنة ليلة سبع وعشرين وفي سنة ليلة ثلاث وسنة ليلة إحدى وليلة أخرى وهذا أظهر وفيه جمع بين الأحاديث المختلفة فيها ۔‘‘

فتح الملہم(5/340)میں ہے:

’’والارجح انها في رمضان،وانها تنتقل وارجاهاالعشر الاخير، وارجاها اوتار العشر.‘‘

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved