استفتاء
جہاز یا ریل گاڑی کی سیٹ پر بیٹھ کر پکی نیند سونے سے وضو ٹوٹ جاتا ہے یا نہیں؟
الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً
جہاز یا ریل گاڑی وغیرہ کی سیٹ پر اگر مقعد (سرین) پورے طور پر جمی ہوئی نہ ہو تو ٹیک لگا کر سونے سے وضو بالاتفاق ٹوٹ جاتا ہے ، البتہ اگر مقعد (سرین)سیٹ پر پورے طور پر جمی ہوئی ہو تو راجح اور مفتی بہ قول کے مطابق وضو نہیں ٹوٹتا تا ہم ایک قول کے مطابق وضو ٹوٹ جاتا ہے۔لیکن آجکل چونکہ قوی کمزور ہیں اور کھانا بھی عموما خوب پیٹ بھر کر کھایا جاتا ہے اس لئے احتیاط وضو ٹوٹنے والے قول میں ہے۔ لہذا جب تک کوئی خاص مجبوری نہ ہو وضو ٹوٹنے کے قول پر عمل کیا جا ئے اور اگر کوئی خاص مجبوری ہو(مثلا جہاز یا ریل میں پانی نہ ہو یا قلت ہووغیرہ) تو وضو نہ ٹوٹنے والے قول پر عمل کر لیا جائے۔
رد المحتار علی الدر المختار (طبع : مکتبہ رشیدیہ) جلد 1 صفحہ نمبر 294 پرہے:
"( و ) ينقضه حكما ( نوم يزيل مسكته ) أي قوته الماسكة بحيث تزول مقعدته من الأرض وهو النوم على أحد جنبيه أو وركيه أو قفاه أو وجهه ( وإلا ) يزل مسكته ( لا ) ينقض وإن تعمده في الصلاة أو غيرها على المختار كالنوم قاعدا ولو مستندا إلى ما لو أزيل لسقط على المذهب "
قال ابن عابدین : قوله ( وهو ) أي ما تزول به المسكة المذكورة ۔۔۔قوله ( لو أزيل لسقط ) أي لو أزيل ذلك الشيء لسقط النائم فالجملة الشرطية صفة لشيء قوله ( على المذهب ) أي على ظاهر المذهب عن أبي حنيفة وبه أخذ عامة المشايخ وهو الأصح كما في البدائع واختار الطحاوي والقدوري وصاحب الهداية النقض ومشى عليه بعض أصحاب المتون وهذا إذا لم تكن مقعدته زائلة عن الأرض وإلا نقض اتفاقا كما في البحر وغيره”
فتاوی عالمگیریہ (طبع : مکتبہ رشیدیہ) جلد نمبر 1 صفحہ نمبر 20 پر ہے:
"ولو نام مستندا إلى ما لو أزيل عنه لسقط إن كانت مقعدته زائلة عن الأرض نقض بالإجماع وإن
كانت غير زائلة فالصحيح أن لا ينقض .هكذا في التبيين۔۔۔ وإن نام جالسا وهو يتمايل وربما تزول مقعدته عن الأرض قال شمس الأئمة الحلواني : ظاهر المذهب أنه لا يكون حدثا .كذا في فتاوى قاضي خان "
الهدایۃ شرح البدایۃ، فصل فى نواقض الوضو جلد نمبر 1 صفحہ نمبر 25 پر ہے:
"والنوم مضطجعا أو متکئا أو مستندا إلى شيء لو أزيل عنه لسقط لأن الاضطجاع سبب لاسترخاء المفاصل فلا يعرى عن خروج شيء عادة والثابت عادة كالمتيقن به والاتكاء يزيل مسكة اليقظة لزوال المقعد عن الأرض”
الجوهرة النيرة شرح مختصر القدوری (طبع :مکتبہ حقانیہ) صفحہ نمبر 10 پر ہے:
"(قوله : أو مستندا إلى شيء لو أزيل عنه لسقط ) الاستناد هو الاعتماد على الشيء ، ولو وضع رأسه على ركبتيه ونام لم ينقض وضوءه إذا كان مثبتا مقعدته على الأرض ، وإن كان محتبيا ورأسه على ركبتيه لا ينقض أيضا”
فيض البارى شرح صحيح البخارى جلد نمبر 1 صفحہ نمبر 349 پر ہے:
"أما الفتوى فإنها تبني على المصالح واختلاف الزمان والمكان، فلا يوسع فيها في هذه الأيام، فإنها أيام يأكل فيها الناس كثيرا، فيحدثون مع تمكن المقعدة”
© Copyright 2024, All Rights Reserved