• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

سودی رقم کے بارے میں ایک استفتاء

استفتاء

کیا فرماتے ہیں علماء کرام و مفتیان  دین اس مسئلہ کے بارے میں کہ بندہ  نے کافی عرصہ  قبل  مبلغ  پنتالیس ہزار روپے   بینک    میں جمع  کروائے   ایک خاص مدت  کے دو گنا  یعنی   مع سو د  نوّ ے ہزار روپے  ہوگئے  میں نے  ان نوّ ے  ہزار روپے  سے ایک پلاٹ خریدا  جو حال  ہی میں تئیس لاکھ میں  فروخت  ہوا ۔ اس پلاٹ  کی رقم  میں کتنی  رقم میرے لیے  جائز  اور حلال ہے جو رقم میرے لیے ناجائز ہے اس کے کیا مصارف ہیں ۔ نیز  یہ کہ  بندہ ایک زمیندار ہے اور میر ا نوکر  ہی  مقروض ہے کیا اس نوکر کے قرضہ کی  رقم مذکورہ رقم میں سے  اپنے پاس رکھ کر اس کا قرض  ختم  کرسکتا ہوں  یعنی اس ناجائز   رقم سے  کسی کے قرض کی ادائیگی کی کیا شکل ہو سکتی ہے۔

الجواب

آپ نے  سود کی رقم   لیکر  حرام  اور گناہ کاکام کیا ہے  لہذا  اس پر   تو بہ واستغفار کریں ۔ باقی مذکورہ صورت میں   ۴۵۰۰۰ روپے  سود  کے منہا کرکے غریبوں میں تقسیم  کر دیجئے باقی رقم آپ کے لئے  حلال ہے۔

رجل اکتسب مالاً من حرام ثم اشتریٰ فهذاعلی خمسة اوجه امّا ان دفع تلک الدراهم الی البائع ثم اشتریٰ  منه بها  او  اشتریٰ  قبل  الدفع  بها   ودفعها او  اشتریٰ  قبل الدفع بها    ودفع غيرها  او اشتریٰ  مطلقاً و دفع  تلک الدراهم او اشتریٰ بدراهم اخر  ودفع  تلک الدراهم ۔۔۔۔ قال الکرخی فی الوجه الاول  والثانی لا يطيب  وفی الثلاث الاخيرة  يطيب ۔۔۔ لکن الفتویٰ آلان علیٰ قول الکرخی  دفعاً  للحرج عن الناس۔اھ ردالمحتار:ص۲۴۴  ج۴

قال الزيلعی  وهذا الاختلاف  بينهم  فيما اذا صار بالتقلب من جنس ماضمن   بان ضمن دراهم و صار فی يدہ  من بدل المضمون  دراهم  و لو طعام او  عروض  لا يجب عليه   التصدق  بالاجماع  لان  الربح  انما عند اتحاد  الجنس  و مالم  يصر  بالتقلب  من جنس ماضمن  لايظهر  الربح ۔اھ رد المحتار :ص ۱۳۳ ج۵

عليه ديون و مظالم فجهل اربابها و ايس   ) من عليه ذالک ۔۔۔ فعليه التصدق بقدرها من ماله وان  استغرقت  جميع ماله ) ای الخاص به او المتحصل من المظالم ۔  ردالمحتار:ص۳۵۳ ج۳

لان سبيل کسب الخبيث التصدق  اذا تعذر الرد علی صاحبه۔ شامی  ۵/ ۳۷۳ فقط واللہ تعالیٰ اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved