• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : ٹیلی فون صبح 08:00 تا عشاء / بالمشافہ و واٹس ایپ 08:00 تا عصر
  • رابطہ: 3082-411-300 (92)+
  • ای میل دارالافتاء:

بیوی کو’’جاؤ آپ میری ماں اور بہن کی طرح ہو‘‘ کہنے کا حکم

استفتاء

ایک شخص اپنی بیوی کو غصے کی حالت میں کہتا ہے’’زہ تہ پما باندی زما مور وخور پشانتی ای ‘‘(جاؤ تم مجھ پر میری ماں اور بہن جیسی ہو)  اس کے بعد اس نے Inderal گولی استعمال کی کیونکہ یہ گولی کھانے کے بعد اس کا غصہ کم ہوجاتا ہے۔

مذکورہ جملہ بولنے سے طلاق ہوئی یا نہیں؟

تنقیح:(1) مذکورہ جملہ سے میری نیت طلاق کی تھی (2) Inderal گولی بلڈ پریشر اور غصہ کو کم کرنے کے لئے استعمال کرتا ہوں(3)پشتو میں یوں کہا تھا ’’زہ تہ پما باندی زما مور وخور پشانتی ای‘‘۔

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

مذکورہ صورت میں ایک بائنہ طلاق واقع ہوگئی  ہے  جس کی وجہ سے سابقہ نکاح ختم ہوگیا ہےلہذا اگر میاں بیوی دوبارہ اکٹھے رہنا چاہیں تو کم از کم دو گواہوں کی موجودگی میں  نئے مہر کے ساتھ نکاح کرکے رہ سکتے ہیں۔

توجیہ: مذکورہ  صورت میں  شوہر کے الفاظ کہ ’’زہ تہ پما باندی زما مور وخور پشانتی ای‘‘ (جاؤ تم مجھ پر میری ماں اور بہن جیسی ہو) کنایاتِ طلاق میں سے ہےاور کنایات سے شوہر کی طلاق کی نیت ہو تو ایک بائنہ طلاق واقع ہوجاتی ہے مذکورہ صورت میں چونکہ شوہر کی طلاق کی نیت تھی اس لئے اس جملہ سے  ایک بائنہ طلاق واقع  ہوگئی،پھر اگرچہ شوہر نے غصہ کی حالت میں طلاق دی ہے لیکن چونکہ شوہر کو طلاق کے الفاظ کا علم تھا اورطلاق دینے کا ارادہ بھی تھا اس لئے غصہ وقوعِ طلاق سے مانع نہ ہوگا۔

نوٹ:  دوبارہ نکاح کرنے کی صورت میں خاوند کو  آئندہ صرف دو طلاقوں کا اختیار ہوگا۔

حاشیہ ابن عابدین (4/439ط:مکتبہ رشیدیہ) میں ہے:

قلت: و للحافظ ابن القيم الحنبلي رسالة في طلاق الغضبان قال فيها: إنه على ثلاثة أقسام: أحدها أن يحصل له مبادئ الغضب بحيث لا يتغير عقله ويعلم ما يقول ويقصده، وهذا لا إشكال فيه. والثاني أن يبلغ النهاية فلا يعلم ما يقول ولا يريده، فهذا لا ريب أنه لا ينفذ شيء من أقواله.

الثالث من توسط بين المرتبتين بحيث لم يصر كالمجنون فهذا محل النظر، والأدلة على عدم نفوذ أقواله. اهـ. ملخصا من شرح الغاية الحنبلية،

بدائع الصنائع (3/366ط:مکتبہ رشیدیہ) میں ہے:

ولو قال: ‌أنت ‌علي ‌كأمي أو مثل أمي يرجع إلى نيته فإن نوى به الظهار كان مظاهرا، وإن نوى به الكرامة كان كرامة، وإن نوى به الطلاق كان طلاقا، وإن نوى به اليمين كان إيلاء؛ لأن اللفظ يحتمل كل ذلك إذ هو تشبيه المرأة بالأم فيحتمل التشبيه في الكرامة والمنزلة أي أنت علي في الكرامة والمنزلة كأمي ويحتمل التشبيه في الحرمة ثم يحتمل ذلك حرمة الظهار ويحتمل حرمة الطلاق وحرمة اليمين فأي ذلك نوى فقد نوى ما يحتمله لفظه فيكون على ما نوى.

فتح القدیر (4/252 ط:دارالفکر لبنان) میں ہے:

(ولو قال أنت علي مثل أمي أو كأمي يرجع إلى نيته) لينكشف حكمه (فإن قال أردت الكرامة فهو كما قال) لأن التكريم بالتشبيه فاش في الكلام (وإن قال أردت الظهار فهو ظهار) لأنه تشبيه بجميعها، وفيه تشبيه بالعضو لكنه ليس بصريح فيفتقر إلى النية (وإن قال أردت الطلاق فهو طلاق بائن) لأنه تشبيه بالأم في الحرمة فكأنه قال أنت علي حرام ونوى الطلاق، وإن لم تكن له نية فليس بشيء عند أبي حنيفة وأبي يوسف لاحتمال الحمل على الكرامة. وقال محمد يكون ظهارا لأن التشبيه بعضو منها لما كان ظهارا فالتشبيه بجميعها أولى. وإن عنى به التحريم لا غير؛ فعند أبي يوسف هو إيلاء ليكون الثابت به أدنى الحرمتين.

بدائع الصنائع(3/295)میں ہے:

‌ فالحكم الأصلي لما دون الثلاث من الواحدة البائنة، والثنتين البائنتين هو نقصان عدد الطلاق، وزوال الملك أيضا حتى لا يحل له وطؤها إلا بنكاح جديد ولا يصح ظهاره، وإيلاؤه ولا يجري اللعان بينهما ولا يجري التوارث ولا يحرم حرمة غليظة حتى يجوز له نكاحها من غير أن تتزوج بزوج آخر؛ لأن ما دون الثلاثة – وإن كان بائنا – فإنه يوجب زوال الملك لا زوال حل المحلية.

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved