• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

بیوی کی عدت کے دوران شوہر فوت ہوجائے توبیوی کو وراثت ملےگی یا نہیں؟

استفتاء

مفتی صاحب صورت حال یہ ہے کہ :***ولد***ہ مارچ2021ءسے کینسر کے مرض میں مبتلاتھادسمبر2021ءتک کام کاج کرتے رہےاپریل 2022ءسے مرض شدید ہوا،***کے اپنی بیوی کے ساتھ معاملات ٹھیک نہیں چل رہے تھے،***UKمیں تھاتو اس نے بتاریخ2022-07-18 اپنی بیوی *** کو بذریعہ ٹیکسٹ میسج   اور وائس میسج تین طلاقیں دے دیں ۔وائس میسج میں طلاق کے الفاظ یہ تھے:

"میں***ہ ولد ***چیمہ اپنے ہوش وحواس میں رابعہ*** کو طلاق دیتا ہوں،طلاق دیتا ہوں،طلاق دیتا ہوں”

پھر اس کے چند دن بعد  بتاریخ 2022-07-22*** نےاپنے بیوی کوطلاق کا پہلا نوٹس بھی پاکستان کے سفارت خانہ سے تصدیق کرواکرارسال کردیاتھا جو بیوی کو بتاریخ2022-08-02وصول ہوا۔

طلاق کے وائس میسج کرنے کے بعدبیوی کی عدت بھی پوری نہ ہوئی تھی کہ بتاریخ2022-08-05*** کی UKمیں کینسر کی وجہ سےوفات ہوگئی۔اس صورت حال کے پیش نظرسوالات یہ ہیں کہ:

(1)رابعہ*** مطلقہ والی عدت گزارے گی یا بیوہ والی عدت؟

(2)کیا*** کا ***کی جائداد میں حصہ ہے؟

(3)*** کی ایک بیٹی ہےجس کی عمر پانچ سال ہےاس بیٹی کی کفالت اور سر پرست کے حوالے سےوضاحت فرمادیں۔

وضاحت مطلوب ہے:***نے طلاق بیوی کے مطالبے پر دی ہے یا بغیر  مطالبے کے؟

جواب وضاحت: بیوی کے مطالبے کے بغیر دی ہے۔

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

(1)مذکورہ صورت میں***مطلقہ بھی ہےاور بیوہ بھی ہےلہٰذا طلاق اور وفات میں سے جو عدت بعد میں ختم ہو اس وقت تک عدت گذارے گی۔

(2) مذکورہ صورت میں *** کااصغر کی جائیداد میں حصہ ہے ۔

(3) 9سال کی عمر تک بچی کی پرورش کی  حقدار بچی کی ماں ہوگی  اور بچی کے سرپرست اس کے عصبہ رشتہ دار ہوں گے۔

توجیہ:مذکورہ صورت میں چونکہ شوہر نےبیوی کو مرض الوفات میں  بیوی کے مطالبے کے بغیر تین طلاقیں دی ہیں لہذا بیوی کو وراثت میں بھی حصہ ملے گا کیونکہ شوہر کا مرض اگر چہ ایک سال سے زیادہ عرصہ تک رہااور جب مرض ایک سال سے طویل ہوجائےتو وہ مرض الوفات شمار نہیں ہوتالیکن چونکہ اپریل2022ء میں مرض شدید ہوگیاتھا لہذا یہ مرض الوفات شمار ہوگا۔

بدائع الصنائع(3/317)میں ہے:

‌ومن ‌هذا ‌القبيل إذا طلق امرأته ثم مات…….. وإن كان بائنا أو ثلاثا فإن لم ترث بأن طلقها في حالة الصحة لا تنتقل عدتها؛ لأن الله تعالى أوجب عدة الوفاة على الزوجات بقوله عز وجل {والذين يتوفون منكم ويذرون أزواجا يتربصن} [البقرة: 234] وقد زالت الزوجية بالإبانة، والثلاث فتعذر إيجاب عدة الوفاة فبقيت عدة الطلاق على حالها.وإن ورثت بأن طلقها في حالة المرض ثم مات قبل أن تنقضي العدة فورثت اعتدت بأربعة أشهر وعشر، فيها ثلاث حيض، حتى أنها لو لم تر في مدة الأربعة أشهر، والعشر ثلاث حيض تستكمل بعد ذلك، وهذا قول أبي حنيفة، ومحمد، وكذلك كل معتدة، ورثت.كذا ذكر الكرخي، وعنى بذلك امرأة المرتد بأن ارتد زوجها بعدما دخل بها، ووجبت عليها العدة ثم مات أو قتل، وورثته.وذكر القدوري في امرأة المرتد روايتين عن أبي حنيفة.وقال أبو يوسف ليس عليها إلا ثلاث حيض.

شرح المجلہ للاتاسى(مادہ :1595) میں ہے:

المادة 1595 ۔ مرض الموت هو الذي يخاف فيه الموت في الأكثر الذي يعجز المريض عن رؤية مصالحه الخارجة عن داره إن كان من الذكور ويعجزه عن رؤية المصالح الداخلة في داره إن كان من الإناث ويموت على ذلك الحال قبل مرور سنة صاحب فراش كان أو لم يكن وإن امتد مرضه دائماً على حال ومضى عليه سنة يكون في حكم الصحيح وتكون تصرفاته كتصرفات الصحيح ما لم يشتد مرضه ويتغير حاله ولكن لو اشتد مرضه وتغير حاله ومات بعد حاله اعتباراً من وقت التغير إلى الوفاة مرض موت …. قال الشارح : الثالث: أن يتصل به الموت بأن لا يمر عليه سنة وهو على حالة واحدة في ذلك المرض حتى لو امتد مرضه الذي يخشى فيه الموت وقد أعجز صاحبه عن القيام بمصالحه سنة وهو على حالة واحدة لا يكون مرض موت نعم إذا زاد المرض واشتد إلى أن مات فيعتبر مرض موت من حين زيادته واشتداده ولا اعتبار لكون المريض  صاحب فراش او لا

حاشیہ ابن عابدین (5/274)میں ہے:

 (‌والأم ‌والجدة) لأم، أو لأب (أحق بها) بالصغيرة (حتى تحيض) أي تبلغ في ظاهر الرواية. ولو اختلفا في حيضها فالقول للأم بحر ……. وأقول ينبغي أن ينظر إلى سنهاويعمل بالغالب…….وغيرهمااحق بها حتي تشتهي وقدربتسع،وبه يفتي…….وعن محمد ان الحكم في الام والجدة كذلك ،وبه يفتي لكثرة الفساد ،والحاصل ان الفتوي علي خلاف ظاهر الرواية

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved