• جامعة دارالتقوی لاہور، پاکستان
  • دارالافتاء اوقات : صبح آ ٹھ تا عشاء

مسجد کیلئےوقف زمین میں عارضی طور پر مدرسہ بنانا

استفتاء

ہمیں کسی نے ایک کنال زمین مسجد کے لئے دی تو ہمارے بعض ساتھیوں نے زمین کے مالک  سے کہا کہ ہم  تہہ خانے میں عارضی طور پر مدرسے کا نظام بنالیتے ہیں اور اوپر مسجد بنا لیتے ہیں تو اس نے کہا ٹھیک  ہے ایسا کرلیں  اب ہم یہ پوچھنا چاہتے ہیں کہ کیا شرعا اس بات کی گنجائش ہے كہ فی الحال ہم تہہ خانے میں مسجد کی نیت نہ کریں اگر بعد میں ضرورت پڑ گئی تو تہہ خانے کو بھی  مسجد میں داخل کرلیں گے ۔ تحقیقی جواب دے کر مشکور فرمائیں

الجواب :بسم اللہ حامداًومصلیاً

مذکورہ صورت میں چونکہ  واقف  نے مسجد بننے سے پہلے ہی اس بات کی اجازت دے دی ہےکہ تہہ خانے  میں  مدرسہ بنا لیا جائے اور اوپر مسجد بنا لی جائے لہذا  واقف کی اس اجازت کے مطابق تہہ خانے میں  مدرسہ بنا یا جا سکتا ہے۔

تبيين الحقائق  (3/ 330)میں ہے:

 أورد أبو الليث هنا سؤالا وجوابا فقال فإن قيل أليس مسجد بيت المقدس تحته مجتمع الماء والناس ينتفعون به قيل إذا كان تحته شيء ينتفع به عامة المسلمين يجوز لأنه إذا انتفع به عامة المسلمين صار ذلك لله تعالى أيضا.وأما الذي اتخذ بيتا لنفسه لم يكن خالصا لله تعالى فإن قيل لو جعل تحته حانوتا وجعله وقفا على المسجد قيل لا يستحب ذلك ولكنه لو جعل في الابتداء هكذا صار مسجدا وما تحته صار وقفا عليه ويجوز المسجد والوقف الذي تحته ولو أنه بنى المسجد أولا ثم أراد أن يجعل تحته حانوتا للمسجد فهو مردود باطل وينبغي أن يرد إلى حاله إلى هنا لفظ الفقيه والسرداب بكسر السين كذا في ديوان الأدب وهو بيت تحت الأرض للتبريد. اهـ. مغرب. اهـ. أتقاني.

احسن الفتاوی (6/443)میں ہے:

سوال: مسجد کے اوپر مدرسہ کی تعمیر کرنا جائز ہے یا نہیں ؟

الجواب :قال في التنويراذا جعل تحته سردابا لمصالحه اى المسجد كمسجد القدس۔

وقال الرافعي رحمه الله تعالى (قول المصنف  لمصالحه )ليس بقيد فالحكم كذلك اذا كان ينتفع به عامة المسلمين على ما افاده في غايه البيان حيث قال أورد الفقيه أبو الليث هنا سؤالا وجوابا فقال فإن قيل أليس مسجد بيت المقدس تحته مجتمع الماء والناس ينتفعون به قيل إذا كان تحته شيء ينتفع به عامة المسلمين يجوز لأنه إذا انتفع به عامة المسلمين صار ذلك لله تعالى أيضا۔۔

وفي الهنديه ومن جعل مسجدا تحته سرداب أو فوقه بيت وجعل باب المسجد إلى الطريق وعزله فله أن يبيعه وإن مات يورث عنه ولو كان السرداب لمصالح المسجد جاز كما في مسجد بيت المقدس كذا في الهداية

عبارت اولی ا ور ثالثہ کا ظاہر عدم جواز پر دال ہے لان مفهوم الفقهاء رحمهم الله تعالى حجه بالاتفاق اور روایت ثانیہ میں جواز کی تصریح ہے اس لئے  بوقت ضرورت شدیدہ گنجائش معلوم ہوتی ہے مگر یہ اجازت اس صورت میں ہے کہ ابتدا ہی سے مسجد کے اوپر یا نیچے مدرسہ بنانے کا ارادہ ہو اگر ابتدا ء ً ارادہ نہ تھا بلکہ مسجد کی حدود متعین کرکے اس رقبہ کے بارے میں زبان سے کہہ دیا کہ یہ مسجد ہے اس کے بعد اوپر مدرسہ بنانے کا ارادہ ہوا تو جائز نہیں ۔

"قال فى شرح التنوير لو بنى فوقه بيتا للإمام  لا يضر لأنه من المصالح أما لو تمت المسجدية ثم أراد البناء منع ولو قال عنيت ذلك لم يصدق  "

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔فقط واللہ تعالی اعلم

Share This:

© Copyright 2024, All Rights Reserved